.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکایت ارزی از رئیس جمهور به جای طرح سوال!
شکایت ارزی از رئیس جمهور به جای طرح سوال!

شفاف: اواخر حیات مجلس هشتم یک اتفاق مهم رخ داد.اتفاقی که بعد از چند ماه جنجال  و کش مکش به وقوع پیوست تا یک تابوی قانونی را بشکند.

در آن روزها ، محمود احمدی نژاد روانه مجلس شد تا مورد سوال قرار بگیرد.

هرچند رئیس جمهور در صحن علنی بهارستامن هشتم به سوالی پاسخ نداد و جلسه سوال جواب به توهین به مجلس و استهزای نمایندگان گذشت اما در نهایت نکته مهم اینجا بود  که  لابی گری دولتی های مجلس و نمایندگان دولت دهم و تلاش های آنها برای جلوگیری از این اقدام قانونی مجلس بی ثمر ماند تا چهارشنبه سوال رقم بخورد و تابوی چندین ساله بشکند تا روسای جمهور بدانند که آنها نیز باید برای عملکرد خود پاسخگو باشند.

حالا اما زمزمه های سوال از رئیس جمهور بار دیگر در صحن علنی مجلس پیچیده و این بار مجلس نهمی هایی که اکثر برای اولین بار به مجلس راه یافته اند قصد دارند از رئیس جمهور به دلیل سوء مدیریت اقتصادی سوال کنند.

ماجرا از این قرار بود که وقتی  نابسامانی وضعیت ارز و واردات گندم و خودرو و... گلایه های مردم  را بلند کرد، مجلسی ها از اقتصادی های دولت در این خصوص توضیح خواستند اما عملا  پاسخ قانع کننده دریافت نکردند جز این که هر  کس مسئولیت خود را به گردن دیگری می انداخت.بنابراین نمایندگان تصمیم گرفتند از شخص محمود احمدی نژاد که گرداننده هیات دولت است در این رابطه سوال کنند.

 طرح سوال از رئيس‌جمهور ۱۹ مهر ماه با ۱۰۲ امضا به هيات رئیسه مجلس ارائه شد و در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به جریان افتاد.

در این میان ، در حالی که خبر تشکیل کمیته منتخب سوال‌کنندگان برای پیگیری سوال از رئيس‌جمهور و ابلاغ شدن سوال به احمدی‌نژاد مطرح شده ، گفته می شود  برخی از نمایندگان خواستار لغو طرح سوال در مجلس هستند.

مخالفان انجام سوال  آن را به مصلحت نمی‌دانندو موافقان تاکید دارند وقتی محمود  احمدی‌نژاد که اجازه پاسخگویی به دیگران را نمی‌دهد بهتر است خودش به مجلس بیاید و پاسخگوی نمايندگان باشد.

در هر حال بحث و جدل  بین بهارستان نشین ها بالا گرفته و معلوم نیست تکلیف سوال از رئیس جمهور در نهایت چه خواهد بود؟

در حالی که حسين‌علي حاجي‌دليگاني،  عضو هيئت‌رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس از نامه رسمي چند تن از اعضاي اين فراکسيون به رئيس مجلس جهت اعلام انصراف از طرح سوال از رئيس جمهور و احتمال منتفي شدن اين طرح خبر داده و و با اعلام خبر  نامه رسمي چند تن از اعضاي فراکسيون اصولگرايان به رئيس مجلس جهت اعلام انصراف از طرح سوال از رئيس جمهور و احتمال از حد نصاب افتادن اين طرح گفته: فراکسيون اصولگرايان با طرح سوال از رئيس‌جمهور در اين مقطع موافق نيست چرا که تجربه سوال از رئيس جمهور در اواخر سال گذشته باخت ـ باخت بود، به اين معني که هيچ کدام از طرفين نتوانستند به نتيجه  مطلوب دست‌ يابند، غلامرضا کاتب خبر ابلاغ طرح سوال از رئيس‌جمهور را مطرح كرد و گفته: رئيس‌جمهور تا قبل از روز یک‌شنبه فرصت دارد کتبا نماینده یا نمایندگان خود را برای پاسخگویی به طراحان سوال از رئيس‌جمهور به کمیسیون برنامه و بودجه که کمیسیون بررسی‌کننده این طرح است، معرفی کند تا معلوم نشود بالاخره سوال از رئیس جمهور عملی خواهد شد یا خیر؟

از سوی دیگر، محمد رجایی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تاکید کرده: اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس در جلسه خود سؤال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر را با توجه به عمر کوتاه دولت راهکار مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندانسته اند.

اما راهکار مخالفان سوال از رئیس جمهور نیز به نوع خود قابل توجه است، شکایت از رئیس جمهور به خاطر تخلفات ارزی!. احمد توكلي عنوان كرد تعدادی از نمایندگان از هر دو طیف سیاسی فراکسیون رهروان و اصولگرایان که مخالف طرح سوال از رئيس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند از تخلفات رئيس‌جمهور در نوسانات اخیر بازار ارز شکایت کردند.

اینگونه طرح سوال از رئيس‌جمهور در صحن علنی‌مجلس مناسب‌تر است زيرا رئيس‌جمهور نشان داد رفتار معقول متناسب با منافع ملی ندارد و چون بخشی از سوال نمایندگان مربوط به نوسانات بازار ارز است امکان دارد اظهارت رئيس‌جمهور به بی‌اعتمادی موجود دامن بزند و کار را سخت‌تر کند.

حالا باید منتظر ماند و دید چه آینده ای برای طرح سوال از رئیس جمهور رقم خواهد خورد؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.